Strona Internetowa - Nowoczesna Wizytówka dla Firmy
Firmowa strona internetowa ma bardzo duży wpływ na kształtowanie wizerunku marki / firmy. Nieumiejętne zaprojektowanie strony internetowej dla firmy może skutkować błędami, źle działającą stroną www lub odstraszać swoim wyglądem.
Dlatego tak ważne jest aby w pełni kontrolować proces projektu swojej wizytówki w internecie. Sam proces składa się z kilku kroków, począwszy od określenia celu dla danej strony www po koszty strony internetowej.
Istnieje wiele rodzajów stron internetowych. Złe podpowiedzi i wskazówki ze strony projektanta stron internetowych, mogą doprowadzić do powstania strony internetowej, która nie spełnia naszych wymagań, a co gorsza wygląda okropnie.
Jak więc zabezpieczyć się i nie wybrać pochopnie, pierwszego lepszego projektanta stron internetowych, który nie trafi w nasze gusta, a jego wskazówki okażą się chybione?
Krok 1 – Znajdź Specjalistę
Zanim zapytasz o ofertę danego projektanta stron www, sprawdź co on sobą reprezentuje. Co mam tutaj na myśli? Przyglądnij się jego portfolio to ono najlepiej oddaje doświadczenie danego kandydata.
Internet pełen jest informacji, wyszukaj firmę lub osobę, której zamierzasz powierzyć tak ważne zadanie jakim jest wykonanie strony internetowej dla Twojej firmy, według Twoich wytycznych i wymagań. Opinie innych, a szczególnie poprzednich klientów są bardzo pomocne w podjęciu decyzji.
Krok 2 – Przedstaw Swoją Wizję
Na tym etapie warto przygotować sobie najlepiej w punktach wstępny zarys strony internetowej. Oczywiście nie odwalaj całej roboty za projektanta stron internetowych – przecież za to mu płacisz.
Przemyśl co chcesz aby znalazło się na Twojej stronie internetowej – Wizytówce. Podstawowymi rzeczami jakie występują często na firmowych stronach internetowych są:
- formularze kontaktowe
- dane firmowe
- zakładka o firmie
- produkty
- oferta
- galeria zdjęć
- pliki do pobrania (katalogi)
- darmowa wycena
- cennik
Może któreś z nich musi znaleźć się na Twojej stronie internetowej. Każda branża wymaga czegoś innego. W przypadku dystrybutora stolarki okiennej będzie to prezentacja okien i profili okiennych na stronie lub w katalogach do pobrania w widocznym miejscu, a w przypadku salonu kosmetycznego będą to opisy oferowanych zabiegów upiększających wraz z zdjęciami przed/po.
Zastanów się dokładnie co Twoja wizytówka ma prezentować klientom i oczekuj od projektanta stron internetowych mądrych podpowiedzi i pomocy w wyborze najlepszego rozwiązania dla Twojej branży.
Zapytaj o propozycje domeny, która będzie pasowała do Twojej firmy oraz jej koszty utrzymania. Oczywiście nie zapomnij zadać pytanie o koszty utrzymania strony internetowej na serwerze (hosting).
Krok 3 – Poproś o Wycenę
Na podstawie Twoich wytycznych oraz zaproponowanych przez specjalistę rozwiązań, powinieneś wiedzieć ile strona internetowa będzie kosztować. Po rozmowie i wstępnych ustaleniach poproś o wycenę Twojej strony internetowej.
Zazwyczaj specjaliści potrafią od razu podać zakres cen lub dokładny koszt wykonania strony internetowej, dzięki temu jesteś w stanie dowiedzieć się tego samego dnia ile będzie kosztować Cię Twoja wizytówka w internecie.
Chcesz dowiedzieć się jak powinna wyglądać szczegółowa wycena strony internetowej? Zaglądnij do naszej oferty i sprawdź czy u nas znajdziesz to czego potrzebujesz.
Krok 4 – Wstępny Projekt
Strona internetowa jest już rozplanowana? Cena Ci odpowiada i jesteś zadowolony/a z wyboru specjalisty? Świetnie, teraz będzie już z górki.
Zazwyczaj wstępny projekt strony internetowej można zobaczyć po kilku dniach roboczych od rozpoczęcia rozmów i wyceny. Pamiętaj aby dokładnie zweryfikować, czy wszystkie założenia zostały zaprojektowane według Twoich wymagań.
Teraz jest czas na poprawki i ewentualne zmiany. Wytykaj wszystkie błędy, nie pozwól aby strona internetowa była niedopracowana – jeżeli płacisz komuś za to aby wykonał swoją prace dobrze – dopilnuj tego.
Krok 5 – Efekt Końcowy
Domena jest już zarejestrowana, strona internetowa zaprojektowana według Twoich wytycznych i po wszystkich poprawkach.
Podejrzewam, że efekt końcowy jest oszałamiający tak jak zaplanowałeś/aś. Cieszę się, bo o to chodziło. W tych emocjach nie zapomnij posprawdzać ostatecznie wszystkiego przed dokonaniem zapłaty. Może coś umknęło programiście, a było dla Ciebie bardzo ważne.
Strona Internetowa idealnym narzędziem do pozyskiwania klientów
Strona internetowa jest Twoją wizytówka, przykuwa uwagę potencjalnych klientów i utrwala kontakt z stałymi klientami korzystającymi z Twoich usług. Zwykłe papierowe wizytówki to już przeszłość, choć dalej cieszą się popularnością w śród tradycyjnych biznesów ale czy zmieścisz wszystkie Twoje produkty lub usługi na małym kartoniku o wymiarach 90×50 mm?
Dzisiaj aby zachęcić kogoś do zapoznania się z Twoją ofertą odsyłasz go na stronę internetową, gdzie w prosty, nowoczesny i przejrzysty sposób może zobaczyć co masz do zaoferowania.
Strony sprzed kilku lat, projektowane według przestarzałych modeli i standardów to przeładowane informacjami i tekstem bryły, które tylko odstraszają klientów albo zniechęcają do dalszego przeglądania. Nowoczesne strony internetowe mają za zadanie prezentować w możliwie jak najprostszy sposób Twoje produkty czy usługi. Profesjonalne zdjęcia, nowoczesna grafika, proste i konkretne opisy czynią ze strony katalog, który klient z chęcią przegląda.
Internet stał się pionierem wszystkich informacji. Znajdziesz w nim poradnik jak pomalować pokój ale również firmę, której szukasz. Warto aby faktycznie osoby / klienci, którzy odnajdą Cię w internecie mieli możliwość zapoznania się z Twoją ofertą w nowoczesny sposób i z chęcią przeglądali Twoją stronę www, a nie uciekali z niej, zanim poznają szczegóły Twojej oferty.
Źródło grafiki Designed by Freepik